Wednesday, April 29, 2015

What is with the title : Mother

Emak, Mak, Mama, Ibu, Mummy, Umi, Bonda - maksud ni semua sama.. Which is a person who carries child for 9 months and changed their lifestyle forever to take care of the child..

Assalamualaikum! 
I am back.. I thought blogging would be easier for me to express and to jot down memorable experiences here but nahhhh ahhh it's not easy though.. I have respect and salute those blogger moms yang mampu share their tips other than taking care of their children at the same time.. As for ahkak, I have to wait for my ARW to sleep, then only I can bebel here and happens to be that hari ni dia tidur extra nyenyak :p

What I'm about to share here is based on my personal experience... some might have the same and some might have total different experience... so, here goes:


  • Sebelum ada anak, tidur kita memang nyenyak. You put bomb sebelah pun belum tentu terjaga *nahh..ni kena jaga jaga naa.. buatnya suami mintak izin nak kahwin lain tang tidur ke kan..buatnya kalau kita terkata "OK", kan satu hal tu..hahah* BUT, bila dah ada anak.... walaupun you mengantuk macamana pun, bila anak u bunyi EK sikit je, you dah terjaga! :D 
  • Sebelum ada anak, you can take all the time you want in the shower. Kata je nak buat konsert apa pun, nak nyanyi sampai jiran sebelah subscribe youtube channel kau pun boleh kak oii...tapi, bila dah ada anak, kau jangan harap nak mandi selama mungkin bila nanti... haaa, kalau dapat mandi 5 minit tu kira bagus la *tapi, I still wangi okay*
  • Sebelum bergelar seorang mak budak. you tend to scroll instagram account yang jual barang make up, skirt kembang, tudung lilit lip lap lip lop and semua untuk you.. tapi bila dah ada anak, apa lagi... follow ig barang budak je manjang... pastu sibuk berangan nak pakaikan itu ini..untuk ANAK... diri sendiri pikir belakang babe!
  • Kalau dulu sebelum ada anak, nak google semua benda yang merepek binti kerapu... seperti apa gossip terkini kat beautifulnara la, kat siakap keli and all lah... but now when you have a child with you. memanjang google pasal baby... such as "why does my newborn farts a lot", "is it normal for my newborn to poo seldomly" , "is it okay to breastfeed my baby when I'm on medication"..and so on! tak caya? tunggu la nanti kome jadi makkkk! :p
At the moment, macam tu je la kot yang I rasa I ingat untuk share sebab sebenarnya banyak... tapi kita pelan pelan kayuh la dulu ye tak? :D 

Personally, being a mom is beautiful sebab it teaches me to be patience- dalam segala hal.. dari karenah anak, or even people around you yang kadang kadang bagi you perangai seperti nak hempuk je diorang dengan pampers bayi itu... namun, kau akan hanya tersenyum luas sajoooo :D 






No comments:

Post a Comment