Tuesday, May 8, 2018

Ini Kalilah!

Assalamualaikum and salam sejahtera, salam muhibbah!

Don't get me wrong, the topic for this entry has nothing to do with our PRU14 in less than how many hours ni.. frankly, I just settled with my lesson plans amendment for my friend to help me with my data collection... seriously I wish I can submit my thesis ASAP.. but kenapa la kengkadang terasa diriku bagaikan siput oink oink ni.... selooow gila wei!

Now that I have two sonshines with me... never an easy task, people always give you that 'Bestnya jadi Mak!", "Eh, dah dua dah anak?", "Wah untung lah anak anak you sebab you are always with them (Alhamdulillah), orang lain sibuk bekerja", and lebih drastic "Cecepat la plan for baby girl plak?" <----- okay yang last ni, kakming rasa macam *bunyi cengkerik*

Tau tak jadi housewife ni ibaratkan orang yang selalu on call, tapi takde AL... orang yang akan sentiasa standby dan takde MC... hahahaha! and yang paling sendu...waktu tidur mu ke laut dan akan sentiasa terkorban...  huwa huwa huwa...

But, there is nothing much to complain.. PENAT...yes talking about PENAT, who doesn't? Cakap dengan kakming, siapa yang tak pernah pernat dalam dunia ni? But life goes on la ek... at the end of the day pun you will actually sleep with more smiles thinking that your sonshines and hubs are in safe hands gitew... walaaaaaauuuu bilik mcm kapal karam dek mainan yang jarang akan tersusun rapi sebab bila kemas je sepah kemas je sepah,, tapi takpe, kakming layankan je sebab sel sel otak anak anak sedang berhubung.. miumiumiu

The reason why I am back here,ranting and babbling is that I think I have too many things to share here, and I will not want to miss to update anything..korang tau tak my first son can talk now, added with extra akai dok adaaaaaaaaa jerrwh benda nak jawap,,,seperti bila kita hug dia kuat kuat, dia sudah berani kata "Mama, you BIG lah", atau bila kita dah selesai masak, dengan selamba comel nya dia akan cakap sambil tutup hidung "Mama, go mandi now, you busuk!".. habis takkan nak marah kalau dia cakap benda yang betul? Belum lagi part dia mintak kita makanan sebab nak feed mainan dia.. *urut kepala pakai minyak cap kapak jap*

Itu baru yang umur 3 tahun,,,umur 1 tahun ni aper cerita plak? Harus lah ikut idola... abang dia la!

Haih, very soon I shall start working again after how many years duduk kat rumah. I am nervous, and at the same time I am happy too... but seriously.... leaving these sonshines of mine for a few hours can make me go gaga kejap okay...but as my hubs and dad always said.. "It takes time!"... hehe! nantikan post seterusnya hokeh! :D


They are the ones who give me so much colours in life, other than bapak diorang :p

No comments:

Post a Comment