Thursday, July 18, 2013

Let's Bake to Be Happy

Salam Readers and Stalkers,
I was so bored at home tonight that I thought I must do something.. Initially, memang plan nak buat cookies sebab orders dah bertimbun.. However, ada pulak barang dah habis and terlupa beli.. Deyy, macamana ni Yasmin?! Adohaii.. 

So, haffby suggested to bake another signature dessert of mine which is Congo Bars.. Hurm, bila pikir pikir.. Betul jugak eh? Dah lama tak bake Congo Bars.. So yeap, setelah bertempur dengan bantal dan tilam *sebenarnya I tak cari pasal pun dengan katil tu..tiba tiba je macam ada magnet.. Ngeh! Alasann je semua iniiiii..*

And yes, buat benda ni bukannya susah pun.. After all memang dah janji dengan kakak kakak opis tu nak bagi something kat diorang.. Jadi, besok depa dapat la berbuka dengan Congo Bars ni..

Hati pun happy dapat tengok sang suami mengunyah plus puji kata sedap.. Cewah, kembang setaman Tasik Perdana hidung i olls.. Haha :) Anyway, as what I have posted kat instagram, There was once someone said to me that to make one happy is to make sure that their stomach happy. And I don't have nothing against it but to add the the statement that it would be much happier and merrier if the food provided is made with love and lots of love :) 

I guess memang benda ni make sense that kalau kita nak buat orang happy, kita kena tau nak tackle dia.. Apa dia suka and what not.. And I guess if we provide good food for them, they will definitely have a happy stomach! :) 

Well, here's a picture of my Congo Bars making, and jangan terkejut.. It's always open for orders - tak kisah la apa apa occasion pun..  Kalau tak nak order, google je :) senang sangat resepi dia.. Hee! 

Therefore, kita jangan rasa macam bila kita bosan.. There's nothing to do ke apa...  Go and find something that's fun to do or make you happy.. As for me at the moment, I enjoy baking :) what's yours ayy? :) 

No comments:

Post a Comment