Thursday, May 29, 2014

Goodbye is not the end of Everything..

Nyeh, bear in mind that this is going to be a super long post. ( I think la) 



Okay.. I still remember the day that Fuad *the HR admin* called for an interview as a Secretary. Masa tu I kat Bangkok. Masa kat telepon, buat jer suara mcm excited tahap best sebab dapat interview *nah, ahkok bagi tips mcmana nak menangkan hati orang orang kompeni baru saat diorang call interview lagi* lol!

But as soon as I letak je telepon, masa tu the whole family of mine nak bersiap pergi Cha Tuk Chak *of kos la kiah tak pernah dengar kalau sibuk carik dekat map Mesia. Kan tadi dah cakap dekat Bangkok*.. So, I looked at my husband and cakap i dapat interview.. Hasben i memang suweet sebab apa apa interview yang i dapat dia akan happy tak ingat dunia punya.. But then i cakap.. "This interview is meant for secretary la b"... Hurm, dia sense masa tu I macam being a so diva tak bersyukur sebab weh, sekurang kurangnya ado la jugak orang call kau for interview ye dak?

Isu ni sampai buat topik perbincangan kat restoran di Bangkok ok? Kellas kann? And true enough... My parents said i should go for it, in regards that they know i can do it, and they also state that it's nit easy to find a job ayy... Jadi, that's it - berbekalkan semangat dari suami dan ibu bapa, mak went for the interview...

I memang ada masalah adrenaline rush bila pergi interview... I can be sitting still and I akan rasa macam nak berboooooorak je. Masalah dia skrang, siapa nak interview siapa ni? Lol... Siap ada budak cakap kat I lagi "Semoga Pn Yasmin dapat la job ni.. Kitorang pun naik pening nak carik orang lagi.. Asyik kena reject je" wow!! Itu lagi la buat gua cuak babe!

Tapi dengan kuasa Allah, after being interviewed - basically more like a conversation between me and the boss, petang tu jugak I got the job :) Alhamdulillah... And yes,I started my first day of work on the 27th May 2013...

Pengalaman kerja tu memang best sebab I have never been a secretary before you see.. So, this is a truly new experience for me.. I managed to get the experience of working in a corporate line and I just have to admit it that it's far different from the education line - which akok memang sentiasa merindui :)

I gained much experience, working with lotsa people around me with many characteristics that I can never have time to really go through one by one..

Above all, tak sikit pun I menyesal kerja dekat situ, walaupun I have to bangun pagi.. Minyak kereta dari Putrajaya ke Bukit Kiara ko jangan tanya la berapa kan! :) 

Whatever it is, much much thanks to everyone there for the tunjuk ajar, and sometimes tunjuk pandai ans tunjuk bagus pun ada. Hahaha. But screw that all. Above all, i had fun! 

But, remember la.. When the job is not meant for you, don't be sad. Semua dalam dunia ni kepunyaan Allah. Usaha, percaya dan tawakkal yang Allah dah rancang segala galanye :) 






1 comment:

  1. sarah, it is definitely a start of something kan... :-)

    ReplyDelete