Wednesday, July 3, 2013

Confessions on Pregnancy: Of Instinct and Reality

Asssalamualaikum Readers! 

This time around, since I'm in the category of Trying To Conceive (TTC), mari kita mengupas topik pasal kehamilan... Of course, once you are married.. secara lahiriah akan ada instinct untuk ada anak sendiri.. I guess it's more like every girl's dream kan? 

Well, the reality is.. kita memang kena banyak usaha jika kita nak zuriat.. tapi semua ketentuan tu terletak pada tangan Allah SWT... macam dalam ayat ayat drama, kita merancang, Allah menentukan...

So, I have to admit that I'm under Syok Sendiri... yes, I tend to always read what's on Google regarding pregnancy - ye la, elok kan nak tambah pengetahuan? Tapi tu la, as I read and read, I become so obsessed towards it... You know, like waiting and counting ovulation days, pastu bila period datang.. menangis like there's no tomorrow... And of course la, bila dah menangis bagai... sang suami la kesian..dah la perangai isteri pelik pelik, pastu nak nangis bagai.. kan dah susah nak handle tu..ish ish, saya ni teruk betul :p ... hehe!

I know that to conceive is such a beautiful process, and to be a mom is just an indescribable experience that everybody wishes to have.. Tapi I realised the fact that I am so into it.. *sometimes siap nangis beria ria baca orang punya pengalaman pregnant - aku sangat dramadiva kan?*... And at the end of the day I realised the fact that, this is not helping me much but to just demotivated me... Sebab ye la, I will always hope to have the Mini Me and Haffby dalam perut.. 

I guess I learned that I have to take a chill pill and relax gitu kan? Sebab ramai orang cakap, kalau panik panik sedunia ni, memang susah sikit nak dapat.. Hurmm, the thing is.. waiting is such an unbearable agony * tengok tu... baru nak pikir positif dah pikir bebukan macam ni*! plssssss lahh Sarah Yasmin Azizan!! 

Oleh sebab itu, I made a vow to myself not to get so obses dengan all this pregnancy reading... kena ingat, kita merancang, Allah SWT menentukan.. Aminnn!!

p/s: Please doakan jugak eh  >.< 


No comments:

Post a Comment